Thursday 4 July 2013

Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat

7 Petua Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Jerawat adalah kondisi abnormal kulit akibat gangguan berlebihan dlm produksi kelenjar minyak (sebaceus gland) yang menyebabkan penyumbatan saluran folikel rambut dan pori-pori kulit. Selain itu, penyebab jerawat yang paling utama adalah hormon, tompokkan minyak atau sebum di kulit berkolaborasi dengan bakteri. Untuk mengatasi masalah ini, anda bolehlah mengambil beberapa makanan yang dapat menghilangkan jerawat ini.

10918 green tea drink materials1 Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Teh Hijau - Teh hijau kaya akan kandungan anti-inflamasi, yang disebut katekin. Katekin membantu mengurangi efek radikal bebas pada tubuh, seperti polusi, sinar matahari, asap rokok dan lain-lain. Selain itu ia dapat mengatasi masalah jerawat dan tanda-tanda penuaan, seperti kerut dan noda wajah.
Cucumber juice to losing weight Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Timun - Sayuran dengan kandungan air tinggi seperti timun dipecaya baik untuk kulit berjerawat. Airnya berkhasiat membuang racun-racun yan menyumbat pori-pori. Ditambah lagi, ketimun memiliki efek astringent yang menyejukkan. Jadi efektif untuk meredakan iritasi dan kemerahan pada jerawat. Anda disarankan memakan sebiji buah ketimun setiap hari.
manfaat minyak zaitun Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Minyak Zaitun - Minyak zaitun mengandung asam lemak esensial yang amat diperlukan oleh kulit. Kandungannya dapat menyihatkan kulit dan mengatasi masalah jerawat. Agar lebih sihat anda bolehlah campurkan minyak zaitun dengan sayur-sayuran.
bhmilkctt Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Produk Susu Rendah Lemak - Salah satu komponen yang paling penting dari kesihatan kulit adalah vitamin A. Cara terbaik untuk mendapatkannya adalah dengan mengambil produk susu rendah lemak . Bahkan, para saintis mengatakan bahawa kesihatan sel-sel kulit kita tergantung pada vitamin A. Kulit sehat bererti kulit yang bebas dengan jerawat.
how to make yogurt 1 Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Yogurt - Yogurt mampu mencegah bakteri jahat penyebab jerawat berkembang di tubuh. Makanlah yogurt satu atau dua bekas sehari. Anda bolehlah mencampurkan yogurt dengan pisang, strawberi atau potongan jeruk.
upload 5006164167311603195 Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Tiram - Makanan ini biasanya lebih dikenal sebagai penambah gairah seks. Tapi ada satu lagi kegunaannya, iaitu pembasmi jerawat kerana kandungan zinc-nya. Zinc berfungsi membantu penyerapan vitamin A dalam tubuh dan mengkontrol hormon penyebab jerawat. Tiram yang direbus paling baik untuk menyembuhkan jerawat.
1136279620X310 Makanan Yang Dapat Menghilangkan Jerawat
Air Putih - Pasti anda sering mendengar nasihat yang menyuruh minum air putih 8 gelas setiap hari. Ya, air putih memang sangat penting untuk kesihatan tubuh dan kulit. Air putih dapat membuang segala racun di tubuh, termasuk ‘racun’ yang menyebabkan jerawat. Jika Anda tidak suka minuman yang tidak memiliki rasa, anda dapat menambah lemon atau daun mint ke dalam air mineral anda.

No comments:

Post a Comment